29 June 2012

Hakikat penjara

Allah tegur diri ini dengan status fb kak Sha. (reactivate pastu deactivate balik, hehe)

Hawa nafsu lah penjara paling susah nak keluar. Kejap keluar kejap masuk balik.
Teruk kan? Kalau banduan yg keluar masuk penjara tu, mesti masyarakat pandang slek habis, 'tak reti2 bertobat ke makhluk ni?'

Tapi Allah tak. T_T
Bila kita tgh OK, Allah praise kita dan selalu ingatkan kita jangan buat jahat.

Bila kita terlalai dalam benda yg dia larang, dan kita nak repent cepat2, Allah encourage kita dengan ayat2 yang Allah tu Maha Pengampun.

اللهم أنت ربي..
Ya Allah, Engkau Tuhan aku.
أعوذ بك من شر ما صنعت..
Aku berlindung dari kejahatan yang dibuat oleh tanganku sendiri.
فاغفرلي..
Maka ampunilah aku..

Sesungguhnya tiada yang dapat mengampunkan dosaku melainkan Engkau.

Sayyidul istighfar, Penghulu istighfar,
Mari kita hidupkan maknanya.

No comments: