19 December 2009

pegang tanganku

aku mendengar bunga-bungaaan seakan menangis kuat,
angin menderu kesedihan,
oh tidak,
beritahu aku sejak bila kita menjadi,
sangat dingin dan kosong di dalam,
hilang jalan untuk sekian lamanya,
adakah kita benar-benar menjadi buta,
kita tidak melihat yang kita acapkali menyakiti sesama kita,
apa yang kita buat hanyalah bergaduh.

kini kita berkongsi terang matahari yang sama, bulat bulan yang sama,
mengapa tidak kita berkongsi cinta yang sama,
katakan padaku kenapa tidak,
hidup ini lebih pendek dari apa yang kebanyakan kita fikir,

pegang tanganku,
ada banyak cara untuk lakukannya dengan betul,
pegang tanganku
palinglah sekitarmu dan lihatlah apa yang telah kita tinggalkan,
pegang tanganku wahai kawanku,
kita bisa menyelamatkan ruh baik aku dan kamu ,
untuk peluang lain,
dan ayuh berdoa untuk dunia yang indah,
dunia indah yang aku kongsi denganmum.

anak-anak seakan hilang senyumnya,
dalam taman  permainan baru yang berdarah,
oh tidak,
bagaimana boleh bila kita tidak mempedulikan,
suara menangis dengan hati yang pecah,
seolah-olah tiada siapa yang peduli,
dan kite hanya berhenti merasai segala kesakitan itu kerana,
seperti itu urusan asas harian

walau sejauh mana aku mungkin berada,
aku kan sentiasa menjadi jiranmu,
hanya ada satu planet kecil untuk kite berada,,
maka aku kan sentiasa menjadi jiranmu,
kita tak boleh menyorok, kita tak boleh menidakkan,
jiranmu, adalah jiranku,
kita adalah berjiran,

jadi peganglah tanganku.

7 comments:

Anonymous said...

translate lgu.tade kje eh???hehe

[amiza malik] said...

lagu apa?
nk pegang tgk erat2

[fathiyyah] said...

haah, lagu hold my hands by maher zain :D

em,fti tuka template!!

Anisah Shamilah MS said...

nsib baik x terkagum lgi dgn khebatn ko..hohoho~

may i hold ur hands?
(ak terase geli sbnrnya..mcm mat bunga nk ngorat ko jer rase..hehehe)

Anonymous said...

kak milah jeles.hahahah

kakak2 sekalian,pegi hasut kak milah dga lgu MaherZain jgk.huhu

nuruliman said...

aku ske lagu ni. no dua lepas 'for the rest of my life'.

[fathiyyah] said...

iman, tujukanlah lagu for the rest of my life tu utk fathy plzzz..hehe

milah tk dgr lagi lagu maher zain? siap ko lepas ni. hehe